среда, 5 января 2011 г.

Порядок самостійної реєстрації товарного знаку або знака обслуговування

Прийняття частини четвертої Цивільного кодексу РФ свідчить про подальший розвиток й удосконалювання правового регулювання відносин, пов'язаних з інтелектуальною власністю і її правовою охороною. Параграф 2 гл. 76 Кодексу цілком присвячений товарним знакам і знакам обслуговування.
Товарним знаком є коштами індивідуалізації товарів, до яких ставляться також виконувані роботи й надавані послуги. Відносно робіт і послуг законодавець використає поняття «знак обслуговування», що у своєму правовому режимі абсолютно ідентичний товарному знаку (ст. 1477 ГК РФ). Слід зазначити, що товарний знак не призначений для індивідуалізації ні виробника товару, ні власника права на товарний знак. Таким чином, «довіра» виявляється самому товару, його репутації.
Приклад: словесні товарні знаки, призначені для індивідуалізації автомобілів у Росії, Ford, Honda, Fiat, ВАЗ, Камаз (для автопрому характерна також реєстрація уточнюючих позначень, що індивідуалізують окремі марки автомобілів, - Ford Fusion, Ford Fiesta, Ford Mondeo і т.п.), знаки SONY, PHILIPS для аудіо- і відеопродукції, позначення "Московська", "Кремлівська", "Крижана" для алкогольної продукції.
Закон перераховує різні види товарних знаків. Найбільшою розпізнавальною здатністю володіють, як правило, словесні товарні знаки, оскільки дозволяють сприймати їх як візуально, так і на слух. До таких позначень ставляться окремі слова, сполучення букв, що мають словесний характер, словосполучення, пропозиції. Нерідко словесні товарні знаки являють собою рекламні слогани ("Надійний. Створений для життя" - для автомобілів Ford, "Управляй мрією" - для автомобілів Toyota). Образотворчі позначення - це зображення різних об'єктів, фігури будь-яких форм, їхньої композиції. Так, поряд зі словесними товарними знаками, що позначають окремі види автомобілів, для кожного з них як додаткові кошти індивідуалізації існують образотворчі позначення: трипроменева зірка в окружності для автомобілів Mercedes, чотири розташованих у ряд пересічні кільця для автомобілів Audi і т.д. Варто відзначити положення статті 1482 ГК РФ про те, що «як товарні знаки можуть бути зареєстровані словесні, образотворчі, об'ємні й інші позначення або їхні комбінації. Товарний знак може бути зареєстрований у будь-якому кольорі або колірному сполученні».
Тепер перейдемо до самого головного до порядку реєстрації товарного знаку або знака обслуговування самостійно. У кожному регіоні існують спеціальні люди, які роблять даного роду послугу за пристойні гроші. Це так називані патентні повірники, які виступають посередниками між організаціями або індивідуальними підприємцями й державою. Варто відзначити, що процедуру реєстрації можливо здійснити самостійно без допомоги сторонніх осіб.
Товарний знак підлягає державній реєстрації у федеральному органі виконавчої влади по інтелектуальній власності й без такої не є за загальним правилом цивільно-правовим об'єктом (якщо не може бути при цьому віднесений до фірмового найменування або комерційного позначення). Центральним державним органом даної компетенції є федеральна служба по інтелектуальній власності, патентам і товарним знакам (Адреса: Бережковская наб., 30, корп.1, Москва, Росія, Г-59, ГСП-5, 123995, Тіл.: (499)240-60-15). Крім того, федеральна служба створює опорні організації в регіонах. Адреси цих організацій можна довідатися на офіційному сайті федеральної служби по інтелектуальній власності, патентам і товарним знакам - http://www1.fips.ru/. По суті опорні організації надають допомогу в реєстрації товарного знаку, але працюючи із цими організаціями істотно затягне процес реєстрації, тому що вони працюють із федеральною службою за допомогою послуг ФГУ «Пошта Росії». Для більше швидкої й упевненої реєстрації більш ефективно буде подавати будь-які документи прямо у федеральну організацію в Москві
Процедура реєстрації товарного знаку або знака обслуговування?
I. Першим етапом у процедурі реєстрації товарного знаку є подача заявки на державну реєстрацію товарного знаку (ст. 1492 ГК РФ). Заявка на товарний знак повинна містити:
- заява про державну реєстрацію позначення як товарний знак із вказівкою заявника, його місця проживання або місця знаходження;
- заявляє обозначення, що;
- перелік товарів, у відношенні яких вимагаеться державна реєстрація товарного знаку і які згруповані по класах Міжнародної класифікації товарів і послуг для реєстрації знаків;
- опис позначення, що заявляє.
- документ, що підтверджує сплату держмита за подачу заявки в розмірі 2000 рублів (Підстава - Постанова Уряду РФ від 10 грудня 2008 р. № 941 «Про затвердження положення про патентні й інші мита за здійснення юридично значимих дій, зв'язаних с.... державною реєстрацією товарного знаку й знака обслуговування...»). Також у це мито входить так називана формальна експертиза, що представляє із себе перевірку заявки й всіх прикладених документів. Дана процедура проводиться Роспатентом у Москві протягом одного місяця від дня подачі документів у цей орган. Тобто цей строк починається не від дня подачі заявки в тульську експертно-патентну організацію, а від дня одержання листа Роспатентом у Москві (тобто в середньому це 1.5 місяця). У результаті проведення формальної експертизи приймається рішення про прийняття до розгляду заявки про державну реєстрацію товарного знаку або про відмову в її прийнятті.
Основним документом, яким необхідно керуватися при складанні заявки, є Наказ Російського агентства по патентах і товарних знаках від 5 березня 2003 р. № 32 «Про правила складання, подачі й розгляди заявки на реєстрацію товарного знаку й знака обслуговування».
Примітка: заявка на товарний знак підписується заявником, у цьому випадку юридичною особою, в особі Генерального директора.
II. Експертиза позначення заявленого як товарний знак. Це основна експертиза - проводиться за заявкою, прийнятої до розгляду в результаті формальної експертизи. За результатами експертизи заявленого позначення федеральний орган виконавчої влади по інтелектуальній власності ухвалює рішення щодо державній реєстрації товарного знаку або про відмову в його реєстрації. Мито за дану експертизу становить
8500 рублів (Підстава - Постанова Уряду РФ від 10 грудня 2008 р. № 941 «Про затвердження положення про патентні й інші мита за здійснення юридично значимих дій, зв'язаних с.... державною реєстрацією товарного знаку й знака обслуговування...»).
Примітка: у період проведення експертизи заявки на товарний знак заявник вправі до прийняття по ній рішення доповнювати, уточнювати або виправляти матеріали заявки, у тому числі шляхом подачі додаткових матеріалів. У період проведення експертизи заявки на товарний знак федеральний орган виконавчої влади по інтелектуальній власності вправі запросити в заявника додаткові матеріали, без яких проведення експертизи неможливо.
Додаткові матеріали повинні бути представлені заявником протягом двох місяців від дня одержання їм відповідного запиту або копій матеріалів.
III. Реєстрація товарного знаку й видача свідоцтва про державну реєстрацію товарного знаку. На підставі рішення про державну реєстрацію товарного знаку, що приймається в результаті проведення основної експертизи федеральний орган виконавчої влади по інтелектуальній власності протягом місяця від дня одержання документа про сплату мита за державну реєстрацію товарного знаку й за видачу свідоцтва на нього здійснює державну реєстрацію товарного знаку в Державному реєстрі товарних знаків.
Свідоцтво на товарний знак видається федеральним органом виконавчої влади по інтелектуальній власності протягом місяця від дня державної реєстрації товарного знаку в Державному реєстрі товарних знаків. Мито за дану експертизу становить 12000 рублів (Підстава - Постанова Уряду РФ від 10 грудня 2008 р. № 941 «Про затвердження положення про патентні й інші мита за здійснення юридично значимих дій, зв'язаних с.... державною реєстрацією товарного знаку й знака обслуговування...»).
Примітка: відомості, що ставляться до державної реєстрації товарного знаку й внесені до Державного реєстру товарних знаків у відповідності зі статтею 1503 ГК РФ, публікуються федеральним органом виконавчої влади по інтелектуальній власності в офіційному бюлетені негайно після реєстрації товарного знаку в Державному реєстрі товарних знаків або після внесення до Державного реєстру товарних знаків відповідних змін.
Таким чином, витрати по реєстрації товарного знаку у вигляді сплати державних зборів складуть 22 000 (Двадцять дві тисячі) рублів. Строки державної реєстрації за умови, що все буде проходити «гладко» складуть не менше 6 місяців.
Бажаємо удачі в самостійному рішенні поточних завдань свого БІЗНЕСУ!

Комментариев нет:

Отправить комментарий